Digital Marketing Manager
Warner Music Sweden söker en Digital Marketing Manager till vårt team för ett tidsbegränsat vikariat med start 1 februari 2022. Vi är stolta över att vara ett hem åt artister som A36, Ava Max, Cardi B, Cherrie, Dua Lipa, Ed Sheeran, Jireel, Lizzo, Miriam Bryant, Silk Sonic och Peter Jöback.

På Warner Music är människorna centrala. Över hela världen drivs Warners verksamhet av kunniga, passionerade och kreativa individer. Du kommer vara en del av en familjär arbetsmiljö där du kan vara dig själv till 100%. Vårt engagemang för mångfald, jämlikhet och inkludering främjar en kultur där du verkligen kan tillhöra, bidra och växa. Vi tror på varje individs värde och uppmuntrar ansökningar från människor oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, religion, etnicitet, funktionshinder eller andra egenskaper och identiteter.

Rollbeskrivning

Som Digital Marketing Manager kommer du att vara en del av Warner Music Swedens marknadsavdelning och ansvara över den digitala annonseringen för våra lokala och internationella releaser.

Du kommer i samråd med artistens projektledare ansvara för att planera och budgetera våra kampanjer, samt leda alla delar i arbetet från att vara delaktig i framtagandet av material till uppföljning. Arbetsrollen är både strategisk och operativ. Tillsammans skapar vi kreativ marknadsföring för våra artister som gör skillnad, sticker ut och skapar engagemang.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Du ansvarar för att sköta den digitala marknadsföringen för våra lokala och internationella artister, samt Warners egna playlisttjänst Topsify.
  • Du ansvarar för genomförande, hantering, optimering samt uppföljning av alla digitala kampanjer.
  • Du ansvarar för att planera och budgetera kampanjer.
  • Ge input och rekommendationer kring val av plattform/målgrupp för aktuellt projekt.
  • Du är delaktig i processen av framtagande av kampanjmaterial tillsammans med vårt interna Creative-team.
  • Utforma målgruppslistor & custom audiences för mer relevant annonsering.
  • Hantera CRM/email-marketing.
  • Kontakt med vårt huvudkontor i London kring internationella kampanjer och nya verktyg & plattformar.


  • Kvalifikationer och erfarenhet

  • Vi ser gärna att du har minst två års erfarenhet av annonsköp på digitala plattformar/kanaler.
    • Facebook Business Manager, Google, Smartly, Snapchat, TikTok, YouTube, Display-annonsering etc.
  • Erfarenhet främst av performance marketing, men också varumärkesbyggande.
  • Erfarenhet av att bygga målgruppslistor & custom audiences i digitala kanalerna.
  • Erfarenhet av att använda rapporteringsverktyg & bygga dashboards
    • Wavo, Data studio, Funnel eller liknande
  • CRM & Email-marketing
    • Salesforce, ExactTarget eller liknande
  • Goda kunskaper inom Google Analytics.
  • Kunskaper inom och erfarenhet av
    • att ta fram rätt tracking script som ska implementeras på websidor av våra utvecklare.
    • Google Tag Manager.
    • Sätta upp nya Business Managers, requesta access, hjälpa våra artister med deras Business Managers, ta fram Facebook-pixlar etc.
  • Du talar och skriver flytande svenska och engelska.


  • Warner Music Sweden AB är en del av det globala musikbolaget Warner Music Group. Vår svenska verksamhet har sitt huvudkontor i Stockholm. Med vårt breda utbud av nya talanger, superstjärnor och legendariska artister, är Warner Music ett ledande musikbolag och arbetar i mer över 50 länder.

    Warner Music Group är hem för några av de mest välkända musiketiketterna i musikindustrin, såsom Asylum, Atlantic, Elektra, Fueled by Ramen, Mariann, Maverick, Metronome, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Sire, Warner Records och distributionsavdelningen ADA Nordic.

    Intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan tillsammans med CV redan idag. Skicka din ansökan till ansok@warnermusic.com

    Frågor om tjänsten besvaras av Jenny Palmquist, Head of Partner Relations & Music Strategy, jenny.palmquist@warnermusic.com