Warner Music Sweden söker en Brand Partnership & Creative Synch Manager som vill vara med och utveckla sättet vi jobbar med våra kommersiella partners. Idag jobbar vi med artister som Miriam Bryant, Jireel, Ed Sheeran, Peg Parnevik, Dua Lipa, Cherrie, A36, Lizzo, Jubël, VC Barre, Coldplay, PG Roxette och många, många fler.
Rollbeskrivning
Vi söker dig som vill hjälpa till att föra samman varumärken med artister och musik. Rollen som Brand Partnership & Synch Manager innefattar ansvar över befintliga relationer mellan varumärkespartners och artister, men också en förväntan om att etablera nya relationer.
Du är en del av Warner Music Swedens marknadsteam där du jobbar nära såväl A&R som projektledare. I rollen avlastar du även Head of Brand Partnership & Synch med projektledning och administration. Samtidigt har du stor frihet att själv etablera och driva projekt.
I rollen arbetar du med allt från våra nysignade artister samt tar våra redan etablerade stjärnor till nästa nivå. På Warner Music strävar vi ständigt efter att göra skillnad för våra artister, förverkliga deras drömmar och hjälpa dem att nå nya fans. Vi är en del av Warner Music Nordic och vi jobbar tätt med våra grannländer för att hitta samarbeten och hjälpa våra artister att nå sin fulla potential.
Vi har det senaste året jobbat nära varumärken som bl a Coca-Cola, Netflix, Volvo, Urbanears, Samsung, Westfield, Redbull och HBO.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Projektleda och administrera kommersiella samarbeten mellan artister och företag
- Sälja in och etablera nya partnerskap, inklusive utveckling av koncept och strategi för dessa
- Ansvara för projektbudget samt uppföljning av denna
- Driva arbetet kring kreativ synch med fokus på lokala produktioner & digitala plattformar
- Utveckla och hålla nära kontakt med artister och managements
- Utveckla och hålla nära kontakt med företag, byråer och andra relevanta partners
Vi söker dig som har 1–3 års erfarenhet av projektledning, gärna från PR, reklam- eller kommunikationsbyrå. Vi ser att du från ditt tidigare yrkesliv har erfarenhet av kreativa pitchar och sälj. Du har ett stort intresse för musik och branschens utveckling och som person är du driven, framåt, självständig och noggrann. Vi ser gärna att du redan har ett kontaktnät bland kommunikationsbyråer och/eller företag med intresse för musik och artister. Du växlar gärna mellan att arbeta strategiskt och operativt. En akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet är meriterande.
Warner Musics engagemang för mångfald, rättvisa och inkludering främjar en kultur där du verkligen kan tillhöra, bidra och växa. Vi tror på varje individs värde och uppmuntrar ansökningar från personer i alla åldrar, könsidentitet, sexuell läggning, ras, religion, etnicitet, funktionshinder och andra egenskaper eller identiteter.
Intervjuer sker löpande med start i januari.
Du ansöker med CV och personligt brev till
ansok@warnermusic.com. Skriv ”Brand Partnership & Creative Synch Manager” i ämnesraden.
Startdatum enligt överenskommelse.
Rollen rapporterar till Daniel Frölander, Head of Brand Partnership & Synch.
Warner Music Sweden AB är en del av det globala musikbolaget Warner Music Group. Vår svenska verksamhet har sitt huvudkontor i Stockholm. Med vårt breda utbud av nya stjärnor och legendariska artister, är Warner Music ett ledande musikbolag som arbetar i fler än 50 länder. Warner Music Group är hem för några av de mest välkända musiketiketterna i musikindustrin, såsom 300, Asylum, Atlantic, Elektra, Fueled By Ramen, Mariann, Metronome, Nonesuch, Parlophone, Rhino, Roadrunner, Sire, Spinnin Records, Warner Records och distributionsavdelningen ADA Nordic.
ANSÖK